Kaos livets ursprung?

Antingen stressar jag;
hjärtat i halsgropen,
räcker pengarna,
kaffe,
glöm inte att andas,
kaffe,
läser,
var är aptiten,
jobbar,
smalnar,
skriver en pm,
och sömnen som försvann.

Eller också är jag lat;
slackar i soffan,
äter stora goda mängder mat,
växer tillbaka igen,
sover tills jag blir väckt,
lapar sol,
sover middag,
delar en flaska vin,
soffan igen,
musik,
och sömn i evighet.

Men varför inte en skön och schysst balans! Mitt svar är enkelt, jag vet helt enkelt inte hur man gör. Balans är ju en önskan, men min värld tycks vilja förbli svart eller vit. Kaos är ju livets ursprung, eller?

Kommentarer
Postat av: bror

den där balansen tror jag bara är ett påhitt av nån som vill jävlas..har rätt svårt att finna den själv. får nog gå på skattletarjakt!

2007-04-17 @ 22:43:58
Postat av: Fotografinnan

Åhåjaja, där är jag...vilan och latheten är ett sätt att kunna hålla igång stressen. En förberedelse.

2007-04-17 @ 23:24:45
URL: http://www.helenah.se
Postat av: Alma

Men vore det inte skönare att ha en balans? Eller skulle livet bli grått och trist då?

2007-04-17 @ 23:29:37
Postat av: Khanya

Ur kaos föds kreativitet, glöm inte det! Inspiration till att skapa på olika sätt. Livet skulle vara tråkigt om det var balanserat hela tiden, på sätt och vis onyanserat...
Kontrasterna sätter saker och ting i relation till varandra, gör oss mer levande. Kaos är allts ursprung!

2007-04-19 @ 08:33:49
Postat av: Alma

Ja, ni har säkert rätt, man borde kanske låta bli att sträva efter balans då, om kaos är naturens gång? Njuta av kaoset istället?

2007-04-19 @ 22:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0