Män.

För det första. Kärlek.
För att vara anonymt personlig, är jag så otroligt förälskad mina vänner, det tycks inte svalna, det tycks bara bli starkare och större för var dag, varje vecka som går....är inte det helt underbart!

För det andra. Maten.
Varm chevretoast med den finaste päronmarmelad och doftande rostade pinjenötter. Det är som att sväva på rosa moln, det är som den renaste kärlek!

För det tredje. För oss som är intresserade av MÄN.

Men in trees. En skön blandning av Sex in the city och Walk the line, relationscoachen Marion hamnar som av en slump i Alaska, i byn som består av en pub, och bara bara män...Mjuka, manliga och kärleksfulla män. Vad mer vill en tjej från New York ha? Eller vi andra dödliga heller för den delen! För feministen får jag tyvärr säga att Marion, den visserligen självständiga kvinnan bland männen, fått de i branschen regelrätta dragen- förvirrad och en aning hjälplös- precis som en tjej ska vara. Men bortser man från det (och ja det kan man) så har serien precis det man vill ha en ensam kväll, kärlek, romantik och ingen jävla väntan! Det som ska hända händer, exakt när man önskar det ;). Så för er som ännu inte gett serien en chans, gör det! Det kommer =). Själv väntar jag på att säsong två ska släppas i landet väst...Och män. Vi älskar dem.

För det fjärde. Hunden efter håren.
För det fjärde är det kul att se förändringen som sker med människor som plötsligt blir offentliga, tänker till exempel på miljöpartisten Maria Wetterstrand som kom in som en frisk fläkt i den svenska politiken när det begav sig, då var hon osminkad och ostajlad från topp till tå, som tagen direkt från fältbiologernas kurs om lavar och mossor. Nu, efter ett antal år i rampljuset, är tjejen rejält spacklad. Håll till godo =)
http://blog.mp.se/mariawetterstrand/

Det blir än mer intressant i ljuset av Sissela Lindbloms färska bok De skamlösa som lämnar tryckpressarna allldeles i dagarna. Den handlar om gränslös självupptagenhet i individualismens nutidstecken, kärlekens kommersialisering och sexlivets globalisering, en attack på alla de drömmar som tecknas i läppglansrosa och som chicklitförfattare, damtidningar och förlag skor sig på. Sissela menar att vi påverkas negativt av vår stajlade omvärld och att vi borde stå upp mer för oss själva, för det unika vi bär inom oss, istället för att försöka köpa oss en livsstil. Hon är inte negativt inställd till modet som sådant, utan enbart till det den gör med oss, det vill säga att vi sätter varandra i fack beroende på hur vi ser ut (läs klär oss). Mycket träffande enligt mig! För visst sjutton dömer vi hunden efter håren!

För det femte. För dig som trots allt vill ha nya hår.
Enligt min kompis juriststudentskan, är det här det nya, värva vänner och få asdyra prylar gratis! För dig som trots din medvetenhet om ditt unika värde vill ha nya hår i form av ny Ipod eller liknande, återigen, håll till godo =). (Cynisk som jag är så är jag såklart skeptisk, men jag lyssnar gärna på din nya Ipod nästa vecka!) www.gratisgen.se

Kommentarer
Postat av: Fotografinnan

För det fjärde, jag håller med. Jag har suttit och läst bloggtoppens modebloggar och jag blir väldigt trött på det ena tipset efter det andra för alla ser de likadana ut, klär de sig likadant, följder de modet lika slaviskt. Jag undrar bara vart det personliga uttrycket har tagit vägen, eller har det aldrig funnits bland majoriteten av människor?
Dödstråkigt.
Nu ska jag ut och åka skidor istället. I strålande sol!
Du, jag kommer till Sthlm på torsdag em. Om du vill så kan vi?

2007-03-28 @ 11:36:10
URL: http://www.helenah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0